- abcd efgh ijkl mnop qrst uvwx yz
دیدن کت واک برند های مختلف همیشه یکی از سرگرمی های طرفداران و دوسداران فشن بوده است ، با دیدن کن واک می توانید ساعاتی را در دنیای جذاب طراحان ، مدل ها و ... می توانید زندگی کنید.
اگر بخواهید با این موضوع یعنی کت واک آشنایی کامل را داشته باشید باید مانند یک پروژه ای حرفه ای دنیای فشن را برسی کنید.
برای شروع بهتر است با معنی کت واک و ران وی آشنا شوید که معنی آن ها یعنی راه رفتن مدل ها بر روی استیج و یا سکوی نمایش Catwalk و به سکو هایی که مدل ها بر روی آن راه می روند Runway می گویند ، اما به طور کلی این دو واژه را برای دنیای فشن به کار می برند و هردوی آن ها یک معنی دارند.
زمانی که مدل های بر روی استیج راه می روند ، راه رفتنشان را به خرامیدن گربه تشبیه کرده اند ، اگر دقت کردهه باشید گربه ها در زمان راه رفتنشان دستان خود را به صورت ضربدری حرکت می دهند و زمانی که مدل ها به این صورت راه می روند راه رفتارشان جلوه ی خرامان را دارد.
مانکن ها در یک استیج به شکل های مختلف و به صورت حلقوی و یا T راه می روند.
کت واک جار برنامه هایی است که برای فشن شوی طراحان به دلیل نمایش دادن انواع جواهرات ، لباس ، کیف و کفش است و تاریخچه شروع آن به سال 1800 برمی گردد.
این مراسم باشکوه در سالن های مختلف در پاریس برگزار می گردید و طرافداران زیادی هم این برنامه با شکوه به داشت.
اما در امریکا در اوایل دهه 1900 با کانسپت فشن شوی و کت واک آشنا شد ، که بیشتر این نمایش ها در نیویورک برگزاز شده و نمایش آن ها با نمایش لباس های کوتور پاریس و یا مشابه آن برگزار می گردید.
برای انتخاب مدل ها همیشه یعی می شود تا از مدل های حرفه ای و یا داوطلبان بهره گیری کنند.
افرادی که برای مدل شدن انتخاب می کنند باید دارای اندام های کشیده و پوست های زیبا و در بازه سنی 16 تا 25 سال باشند ، اما به دلیل اینکه آماده شدن برای کت واک برند ها به آموزش های حرفه ای نیاز است معمولا سعی می کنند تا از مدل هایی با بازه سنی 16 الی 18 سال استفاده می کنند.
هر برند مدل هاب شخصی خود را برای طراحی های خود در نظر می گیرد ، و باید به هرشکلی به آن ها دسترسی کامل را داشته باشند تا بتوانند بر طبق اندام آن ها طراحی های خود را به راحتی انجام بدهند. مولا برندها سصعی می کنند تا یک الی دو اضافی مدل را برای مواقع ضروری و یا غیر منتظره برای رویداد فشن شوی نگه دارند تا مشکلاتی مانند مریضی یک مدل در کار آن ها مشکلی را به وجود نیاورد.
معمولا در برنامه های کت واک ، مدل هایی که برنده این برنامه می شوند با آژانس های مدل یابی تماس می گیرند تا بتواند با آن ها همکاری داشته باشند.
اما برای مدل های داوطلبانه ، در رسانه های اجتماعی و مقالات محلی تبلیغات انجام داده و به دنبال طیف متنوعی از قومیت و انواع فرم بدن هستند.
از نطر جلب تماشاگران مدل ها به آنچه که می پوشند و بر طبق اندام آن ها و لباس هایی را که به نمایش می گذارند ، نقش بسیار تاثیر گذاری را خواهد داشت.
از مهمترین و رایج ترین قوانینی که در این برنامه موجود است می توان به قانون در رابطه با مدل های انتخاب شده اشاره کرد.
زمانی که یک برند با یک مدل قراردادی را می یبندد ، آن مدل موظف است که فقط برای آن برند در کت واک شرکت کند و حق شرکت برای برند های دیگر را ندارد.
این نوع قانون برای مدل هایی که فعالیت خودشان را به تازگی شروع کرده اند ، سخت گیری های بیشتری را از آن ها می گیرند.
هر مدلی که بتواند در برنامه های بیشتری شرکت داشته باشد و برنده برنامه ها شود می تواند شهرت بیشتری را کسب کند و همین شهرت باعث می شود که مبلغ قرارداد او نسبت به مدل هایی که تازه شروع به فعالیت کرده اند بیشتر شود.
به طور مثال مدل هایی مانند فرشتگان ویکتوریا سکرت از مدل های معروف جهان بوده و قیمت بسیار بالایی را نسبت به دیگر مدل ها را دارند.
سعی می کنند تا یک تم خاص را در نظر بگیرند
هر برند برای رویداد کت واک طراحی های خاص خود را انجام می دهد و یک تم را برای خود انتخاب می کند ، این تم ها بر اساس طراحی لباس ها صورت می گیرند و و برند ها همیشه سعی می کنند تا تم طراحی لباس را جوری طراحی کنند تا از نظر تماشاگران جذاب بنظر برسد.
تمی که انتخاب می شود معمولا به هدف و کانسپت مورد نظر و طراحی آن برند بستگی دارد. در بسیاری از مواقع برای اینکه برنامه آن ها از نظر تماشاگرانشان جالب و جذاب به نظر برسد ، سعی می کنند تا طراحی های عجیب و غریبی را انجام بدهند.
تمامی آیتم های کت واک باید بر روی یک موضوع کلی تمرکز داشته باشند.
برای همخوانی داشتن تمام محیط باید موسیقی ، نورپردازی ، و تزئینات به شکلی انجام گرفته شود تا همخوانی کلی را با لباس و صحنه داشته باشند و این مورد حتی به رنگ لباس ها و جنس پارچه ها هم دقت می شود.
ممکن است مانند ران وی سال گذشته شنل chanel تم ساحل در نظر گرفته شود که کالکشن لباسها با کلیه فضا متناسب بود.
همچنین ممکن است مدل ها برای جمع آوری پول برای موسسه های خیریه سرطان پستان ، نمایش های خود را جوری طراحی کنند که لباس های آن ها به رنگ انتخابی صورتی باشد و طراحی تم ها به صورتی می باشد تا به رنگ صورتی لباس ها بیاید.