- abcd efgh ijkl mnop qrst uvwx yz
ویکتوریا سکرت Victoria’s
Secret را می توان یکی از
بهترین و پرطرفدار ترین برند ها در ضمینه عطر و ادکلن و اسپری بدن در ایران دانست .
اما این شهرت ، آوازه ای جهانی دارد. در
این مقاله قصد داریم تا تاریخچه این شرکت و محصولات آن را برای شما معرف کنیم.
این شرکت چهل سال پیش در سال 1977 در ایالت کالیفرنیا
در ایالات محده امریکا تاسیس شد. اما دفتر مرکزی این شرکت در ایالت اوهایو قرار
دارد.
موسس این شرکت روی ریموند درحالی که در سن سی سالگی
بود نام ویکتوریا سکرت را به کمک همسر خود انتخاب کرد. همچنین اولین فروشگاه را با
همین نام تاسیس کرد. در حال حاضر ویکتوریا سکرت دارای 1000 شعبه و فروشگاه در
سراسر جهان بوده و کارمندان ، طراحان و مدل های زیادی برای این شرکت در حال کار و
فعالیت هستند.
ویکتروریا سکرت ، طراح و تولید کننده انواع لباس های زنانه و محصولات آرایشی و بهداشتی می باشد. این برند از بزگترین خرده فروش های لباس زیرزنانه امریکا بوده و زیر مجموعه ی ال برندز L. Brands شرکتی سهامی عام است. این شرکت در سال 1977 در واکنش به برند آن به چیزی که بنیان گذار آن را « پیژامه های گل دار بدشکل » توصیف می کردند ، شروع به کار کرد و در پنج سال توانست تعداد فروشگاه های خود را به پنج عدد برساند و کاتالوگ موفقی را طراحی کند. این شرکت در سال 1990 توسط ال برندرز خریداری شده و به صورت تخصصی بر روی تولید پوشاک زنانه کار کند و با انجام این فعالیت توانست خیلی زود به فروش بالا در ضمینه فروش پستی برسد. در سال 2000 این شرکت تمرکز خود را بر روی طراحی لباس های مد روز گذاشت و جاذبه جنسی را در رده های بعدی مورد اهمیت قرار داد.
مدیر شرکت ویکتوریا سکرت ،
ایده ای جدید داشت ، اما هرکز به این فکر نمی کرد که ایده اش تا کجا قرار است
برود. شکل گیری این برند از آن جایی شروع شد که دانشجوی رشه ام بی ای MBA روی ریموند از دانشگاه آکسفورد ، می خواست
یک لباس زیر برای همسر خود خریداری کند اما همچین جسارتی را برای خرید از یک
فروشگاه بزرگ نداشت ، به همین دلیل ایده شکل گیری مجتمعی بزرگ برای فروش لباس
زیرهای زنانه که مردها به راحتی بتوانند از آن لباس زیر برای همسران خود بدون هیچ
احساس شرمی را انتخاب کنند شکل گرفت. او برای ساخت ایده خود مبلغ 40 هزار دلار را
از بانک وام گرفت و مبلغ 40 هزار دلار دیگر را از آشنایان خود قرض گرفت و فروشگاهی
را با نام ویکتوریا سکرت افتتاح کرد. او در سال اول درآمدئ خود توانست مبلغ 500
هزار دلار درآمد کسب کند. او کاتالوگی را طراحی کرده و سه فروشگاه دیگر را نیز
افتتاح کرد و به مدت پنج سال بعد شرکت خود را به Leslie Wexner and the Limited به قیمت یک میلیون دلار فروخت.
در سال 1983 وکسنر لسلی توانست مدل
فروش شرکت را به خوبی دگرگون کند . او شیوه قدیمی این شرکت یعنی تمرکز برای فروش
محصولات توسط آقایان را کنار گذاشت و تمرکز خود را برای فروش به خانم ها اختصاص
داد ، ویکتوریا سکرت توانست به فروش خوبی در این روش دست پیدا کند. به همین خاطر
رنگ ها ، الگو ها و استایل های مختلف را به همراه بسته بندی های زیبا به بازار
ارائه داد تا بتواند در نظر طبقه مرفه اروپایی و جلب نظر زنان را داشته باشد.
هاوارد گراس در سال 1985 توانست سمت مدیرعاملی این برند را دریافت کند.
در اکتبر همان سال لس آنجلس تایمز اعلام کرد که ویکتوریا سکرت در حال ربودن سهام
لباس های زیر زنانه از مراکز فروش بزرگ می باشد. همچنین در سال 1987 ، کاتالوگ این
بند از پر فوش ترین کاتالوگ ها قرار گرفت . در سال 1990 فروش شرکت در چهار سال
توانست چهار برار شده و این دلیل توانست شرکت را به یکی از پر رونق ترین شرکت ها
در ضمینه فروش پستی قرار بگیرد. همچنین این شرکت در سال 1992 توانست خط توید عطر
خود راهم را اندازی کند.
دامنه اصلی فعالیت این شرکت در تولید
محصولات لباس زنانه می باشد و شروع کار کمپانی هم با تولید لباس های زنانه آغاز
شد. فعالیت های این شرکت باعث شد تا خریداران محصولات لباس زنانه توجه شان به برند
این شرکت جلب شود و یکی از شرکت های پیش گام در ضمینه صنعت مد ، البته در ضمینه
تخصصی خود دانست. اما همین شرکت یعنی ویکتوریا سکرت در حال حاضر توانسته است
بزرگترین شرکت در ضمینه لباس های زنانه شود . اما فعالیت این شرکت در ضمینه عطر و
ادکلن و لوازم آرایشی هم است که در کشور ما نیز طرافداران بسیار زیادی را برای خود
دارد.
از آن جایی که فعالیت این شرکت در
ضمینه لباس ها زنانه و عطر و ادکلن و لوازم آرایشی می باشد و در بسیار از کشورهای
جهان دارای شعبه های بسیار موفق و با فروش بالا است ،سه عامل مهم در تداوم موفقیت
این شرکت کمک کرده و در موفقیت آن بسیار تاثیر گذار باشد که می توان این موفقیت ها
را این گونه طبقه بندی کرد :
1 – فشن شو ها و تاثیری که مدل های این
برند و فرشتگان ویکتوریا سکرت بر آوازه این شرکت بزرگ در سراسر دنیا داشته اند.
2 – انتخاب جایگاه مناسب برای نمایش
محصولات خود در فروشگاه های آنلاین و خرده فروش ها ( فرشتگان ویکتوریا سکرت )
3 – کاتالوگ بسیار خوب این شرکت که در
تمام دنیا شهرت داشته و از عوامل موفقیت های این شرکت شده است.
این شرکت امروزه با فروش بالای خود و
رکورد زدن در میزان فروش ، این شرکت فروشی
در حدود 8 میلیارد دلار در سال را به واسطه 1000 فروشگاه موفق خود داشته است و
همچنان به حیات خود در این ضمینه ادامه خواهد داد و امید دارد تا در آینده به همین
گونه پیشرفت های خوبی را داشه باشد.