- abcd efgh ijkl mnop qrst uvwx yz
شاید هریک از ما این خاطره ها را از گذشته داریم که زمانیکه پدر و مادرها و مخصوصا مادر هاتصمیم دارند تا وسایلی برای خانه خود بخرند از هفته ها و ماه ها قبل برنامه ریزی شده است که چه زمان با چه فردی و کدام وسیله ای را بخرند . حتی خیلی زمانها از آشنایان که قبلا مشابه آن وسایل را برای خود درست کرده اند سوال پرسیده میشود . سوال هایی از این دست که برای مثال : فلان سرویس های آشپزخانه یا فلا لوازم های آشپزخانه و یا فلان لوازم های خانگی را از کجا تهیه کرده اید ؟ قیمت آن چند است ؟ آیا با کیفیت است ؟ آیا ضمانت دارد ؟ آیا از آن راضی هستید ؟ و ده ها سوال دیگر .
واقعیت اینطور است که رفتار ها در زمان گذشته و مخصوصا در دهه های 60 و 70 به دلیل نداشتن گستردگی های دنیا مجازی و البته نقش ها و جایگاه های آنها در زندگی واقعی اشخاص است .
شاید در دهه های 60 افرادی میگفتند که میتوانید بدون مراجعه حضوری به فروشگاه ها میتوانید وسیله های مورد استفاده خود از ماده های خوراکی گرفته تا لوازم های آشپزخانه و سرویس های آشپزخانه ( مانند : آبمیوه گیری ، سرویس های آشپزخانه اورانوس و... ) را به صورت غیر حضوری یا اینترنتی خرید نمایید که مقداری به عقل آنها شک داشتیم . ولی امروزه این موضوع به یک امر ضروری جدایی ناپذیر در زندگی ما تبدیل شده است ولی چرا ؟
دلیل اینکه در زمان گذشته خرید از فروشگاه های اینترنتی قابل پذیرفتن نیست ولی امروزه برای بیشتر ما به کاری قابل قبول تبدیل گشته است .
جواب را میتوانید در واژه های اعتماد پیدا کنید . اعتماد کردن مشتری نسبت به یک فروشگاه اینترنتی قابل پذیرش نیست . اعتماد کردن خریدار نسبت به یک فروشگاه خواهان فروشگاه های فیزیکی باشد و خواهان فروشگاه های مجازی در گرو یک تلفیق چهارگانه نیز میباشد :
قیمت
کیفیت
ضمانت
پشتیبانی های حرفه ای
در عصر امروز فروشگاه های اینترنتی زیادی وجود دارد که توانسته اند به معنی واقعی کلمه های اعتماد نسبت به کاربران را جلب کرده و نیاز های آنها را با توجه به حوزه های فعالیت خود برآورده کنند .
در ادامه متن قصد داریم که به چهار ویژگی در قالبهای محصولات را مربوط به لوازم های خانگی ، سرویس های آشپزخانه و لوازم های آشپزخانه را بررسی میکنیم و به این مسائل کلیدی می پردازیم که یک فروشگاه اینترنتی لوازم های آشپرخانه خود را چطور میتواند اعتماد خریدان را جلب نماید و آن افراد را به مشتریانی وفادار تبدیل کند .
کیفیت لوازم های خانگی :
در اولین قسمت از چهار گانه اعتماد کیفیت های یک محصولات است . مسائل های کیفیت زمانی بیش از اندازه زمانی بیش از پیش موارد توجه مشتریان قرار گرفته میشود که آن محصولات از یک فروشگاه های اینترنتی پخش عزیزی یا هر فروشگاه اینترنتی دیگر خریدار شود .
از آن جاییکه خرید لوازم های خانگی به صورت اینترنتی به گمان بیشتر افراد دارای خطر های زیاد است که برای خریدار ها با خیال راحت نسبت به قطعی بودن تصمیمات خود و خرید لوازم های خانگی اقدام نمایید نیازی است که تا این فروشگاه ها در نزد مشتریان از جایگاه های بالایی برخوردار است .
برای مثال : یک مشتری اول از وسیله های سبک مانند سرویس های آشپزخانه ، آبمیوه گیری ، چرخ گوشت ، قاشق و چنگال و... شروع میشود و بعد نسبت به خریدن وسیله های سنگینتر اقدام نمایید .
ولی ما فرض را بر این موضوع میگذاریم که فروشگاه های اینترنتی لوازم های خانگی مورد اعتماد خریدار است در این شرایط ها منظور اصلی از کیفیت جنس چیست ؟
زمانیکه سخن را از کیفیت های لوازم های خانگیو یا هر محصول دیگر که به صورت اینترنتی خریداری گردد از میان برود منظور این است که محصولات از تمام خصوصیت هایی که در معرفی کردن آنها بیان شده است برخوردار است و نیز دارای همان کیفیت است که محصول ها شبیه در بازار های غیر اینترنتی از آنها برخوردار شوید .
ضمانت لوازم آشپزخانه
ضمانت های یک محصولات خواهان لوازم های خانگی است که خواهان لوازم های آشپزخانه یا سرویس های آشپزخانه از دومین قسمت ها از عامل های چهارگانه است که میتواند موجب به وجود آمدن اعتماد و یا سلب اعتماد یک مشتری نسبت به یک فروشگاه اینترنتی شود .
ضمانت سالم بودن محصولات
منظور از این موضوع این است که محصولات برای خریداران ارسال شود کامل سالم و بدون هرنوع مشکل فنی و فیزیکی است .
ضمانت گارانتی معتبر
این موضوع به این معنا است که برای محصولات بیان شده است که کامل به جا آورده شود . برای مثال : فروشگاه پخش عزیزی کامل مشخص است که یک محصول دارای چه ضمانتی است و زمانیکه یک خریدار قصد داشته باشد که از گارانتی های محصولات استفاده کنید هیچ نوع بهانه و یا شرط اضافه ی از سوی این سایت ها مطرح نمی گردد .